27 Aralık 2012 Perşembe

27. Hafta Ben ve Bebeğim


Merhabalar yeniden, yeni bir haftadan daha,
Kilo almaya devam ediyorum. Ama okuduğum bir yazıda şöyle diyor: "Fazla kilo almak rahatlamanızı sağlamayacaktır." Evet aynen öyle sonra onları vermek de var. Bence beslenirken en çok dikkat edilmesi gereken şey ne lazımsa bebek için ondan yemek sonra karın doyurmak. E ne de olsa öncelik artık bebeğimiz. Bebeğin gelişimi hala iyi, kara kurutulmuş meyvelerin hepsinden yiyorum. Bu ara bir de Siirt fıstık takıntısı olmuş. Fıstıktaki protein ve mineraller; B1 ve B2 vitamini, kalsiyum, fosfor, C vitamini ve E vitaminleri  sayesinde kalp krizi ve kanser riskini oldukça azaltır, ayrıca kalorisi sayesinde enerji ihtiyacınızı karşılamaya neden olur. Doymamış yağ oranı yüksek olan fıstık kolestrol dostudur, bu nedenle rahat rahat yiyebilirsiniz. Ayrıca fındık ve ceviz de tüketin. Ben günde 8-10 olan yeme limitini 3-4 avuca kadar çıkarıyorum. Aslına bakarsanız bitme riski olmasa 3-4 kilo bile yiyebilirim ama çabucak bitiyor işte :)
Bebeğim karnımda o kadar hareketli ki bazen dışarı çıkacak zannediyorum. Artık hareketlerini o bebek hıçkırıkları şeklinde değil de bilinçli olarak yapıyormuş. Alan da dar gelince tabi garibim çıkma eğilimi gösteriyor :)
Çömelme ve eğilme hareketlerimde belli bir kısıtlılık oluştu. Yine okuduğum bir yazıdan sonra ben de ayakta dururken ayaklarımı göremediğimi fark ettim. Ama yazıyı okumadan önce cidden bunun farkında değildim. İnsan kendindeki değişiklikleri gördükçe şaşırıyor. Her sabah ayna da ilk göbeğimi görüp şaşırışım ve sonra orada bebeğimin olduğunu bilerek mutlu oluşum paha biçilemez.
İnsan anne olmadan gerçekten anneliğin o güzel duygusunu algılayamıyor.
Çok çok öptüm...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler...