24 Eylül 2013 Salı

41. Hafta Bebeğim Ve Ben (40+4) - Ve Bebek gelir...

Hey Millet,

Sonunda bebeğime kavuştum. Artık bir adı da var. "KADİR"

Nasıl oldu. Normal doğum olmadı öncelikle. 40+3 de doktora gittik bu ne zaman gelecek diye. Çünkü hiçbir sancı, ağrı vs. birşey yoktu. NST falan alındı. Doktorumuz "Herşey normal, sadece kanala henüz kafası girmemiş. Bunun için de artık beklemeyelim isterseniz, karar sizin." dedi. Eşimle bayağı bir düşündükten ve ben sezeryan yapan tüm tanıdıklarımla hastane bahçesinden telefonla konuştuktan sonra kararımı verdim. Hergün hastaneye gelip NST çektirmek, kalbi duracak mı, birşey mi olacak endişesi yaşamak ve artık insanları bekletmemek adına sezaryana karar kıldım. Öğleden sonra olduğu için ertesi sabahı beklememizi uygun gördü doktorumuz ve hastaneden ayrılıp eve geldik.

Artık hastanede 3 gün kalacağımız için hazırlıklara başladım. Bebek ve kendim için çantalar hazırladım, kontrollerini yaptım. Aç kalmaya başlamadan önce iyice bir karnımı doyurdum. Su içmemezlik yapamadım çok fazla ama yine de eşim izin vermedi. O gece yarı uyudum yarı uyumadım. Sabah hazırlıkları son kez kontrol ettim. Hastaneye giderken makyajım, saçım her ayrıntıyı düşünerek hazırlandım. Sabah 7 buçukta hastanedeydik. Yollar boştu rahat bir yolculuktan sonra güzel bir günde hastaneye vardık. İlk önce bizi çok ufak bir odaya aldılar sezaryanlı hastaları bu odalara almadıklarını bizi de çıkan hastanın ardından büyük odaya alacaklarını söylediler. Hasta bakıcılar gelip ameliyat hazırlıklarını yaptı. Bu süreç oldukça yorucu ve yıpratıcı. Vücudunuzda girilmedik delik bırakmadıkları gibi içinizde de birşey bırakmıyorlar. Sonra NSTye bağladılar fakat bu kez elime buton vermediler. Ameliyat önlüğümü giyindirdiler. Ardından ameliyata katılacak olan anestezist geldi. Epidural ve normal anestezi hakkında bilgi verdi. Genelde epidurali tavsiye ettiğini söyledi. Ben de korkarak ama en mantıklısının epidural olduğuna ikna olarak, kararımı verdim ve belgeleri imzaladım. İyi ki de epidural oldu. Genel anesteziden sonra gördüğüm birkaç yakınımın izdirabından zerre kadar çekmedim. Çok rahattı. Sonra 8.55 gibi beni doğuma aldılar.

Tekerlekli sandelyeyle masanın yanına kadar gittikten sonra masaya aldılar. Masanın kenarına oturttular ve bir hemşire bana kolunu uzatarak sıkıca tutmamı istedi. Bu sırada epidurali gerçekleştirdiler. Bu kadar basit olabileceğini asla tahmin etmemiştim. Ben hazırım dediğimde onlar işi bitirmişlerdi. Daha sonra masaya uzandım ve doktorum içeri girip bana selam verdi. Bana sadece dokunuşları hissedeceğimi ve ağrı hissedersem onları uyarmam gerektiğini söyledi. Öyle de oldu. Kesildiğimi dokunuşlarını herşeyi belli belirsiz hissettim. Bir ara fazla hissedince söyledim, biraz daha uyuşturdular beni. İlginç bir deneyim oldu. Sonra bebek kafamın yanındaydı. Kapkara birşeydi, o an gözümün önünden gitmeyen anlardan, yanağıma deydirdiler yanağını ve ben de öptüm. Sonra bebeğim gitti. Telefonda birisine bebeğimle ilgili bilgiler verirlerken o bilgileri de duydum. Sağlıklı erkek, 3.200 gr, 51 cm. Gülşah Bebek dediler ona :)

9.45 gibi odaya aldılar beni. Herşey o kadar çabuk oldu ki. Bir an önce bebeğime kavuşmak istedim. Tüm bunlardan sonra eşimden ameliyathaneye girişimle bebeğin çıkışı arasında 5 dk gibi bir süre olduğunu öğrendim. Kesmek kolay dikmek zor sanırım :)

Hastaneyi ve doktorumu değerlendirmem gerekirse şunları söylemem gerekiyor. Doğum ücretinin bir kısmı SGK tarafından karşılanıyor. Yeni doğan ünitesi var ve tüm personel bayan. Ayrıca arabamı nereye parkedeyim derdi yaşatmayan bir bahçesi mevcut. Bu sizin doğum öncesi ve sonrası yürümeniz ve bir hava alabilmeniz açısından da önemli. Bunlardan dolayı hastanemi herkese tavsiye ediyorum. Doktorum Nihal Çakır çok cana yakın bir insan değil. Ama işini yapıyor işte. Bundan dolayı ne övebilirim ne de yerebilirim.

Şimdi kucağımızda Kadir'imiz var çok şükür.

Eee bebeğimiz de oldu artık sizlerle deneyimlerimi kısım kısım paylaşacağım. İlk deneyimim Kadir'in sünneti ile ilgili olacak. Uzun uzun yazacağım için burada yer veremedim.

Görüşmek üzere... Dualarınızı benden ve bebeğimden eksik etmeğin.

Taze anne :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler...