17 Ekim 2012 Çarşamba

20. Hafta Bebeğim ve Ben

Evet sonunda olayı yarıladık sayılır. Kaldı bir bu kadar daha. 13. ve 24. hafta arası yani hamileliğin 2. üç aylık kısmında 4lü tarama testi yapılıyor, idrar tahlili ve kan testleri yine ve gerek görülürse detaylı ultrason ve amniyo sentez. Benim 18. haftada yaptırdığım 3lü tarama testinin sonucu olarak Down sendromlu bir çocuğum olma ihtimalim vardı hatırlarsanız. Detaylı ultrason için bir perinatalog aramaktaydım ve sonunda doktorumun tavsiye ettiği doktora gitmeye karar verdim. Çünkü özelde bu işi 200 lira ile 1200 lira arasında yapmaktalar. Vakıf Gureba Hastanesinden 22. hafta için gün almaya çalıştım. Hastane randevu ile çalışıyor ama bildiğimiz MHRS sisteminden değil, hastane vakıf üniversitesi hastanesi olmuş bu nedenle özel hastane gibi yani özerk bir hastane. Doktorum beni bir doçente yönlendirdi, kendisi bu alanda uzmanmış. Bakalım nasıl sonuçlar çıkacak.

Bu arada annem gelmişti ve hala yeterince kilo alamamıştım. Annem çekirdekli kuru üzüm, altın çilek, yaban mersini ve kuru erik ile kan değerlerimi yükseltmeye karar verdi. Avuç avuç yiyorum. Bu arada fındık ve fıstık da yiyorum. Arada da yeşil mercimek çorbası yapıp içiyorum. Bakalım kilo alabilecek miyim? 

Annemin bebeğimin ceyizlerini getirdiğinden bir önceki yazımda bahsetmiştim. Bizim oralarda adettendir bebeğin beşik takımını kız tarafı alır. Annem beşik almak istedi çünkü daha sonra gelemeyecek. Doğuma ancak gelir. Ben de araştırdım biraz internetten. Büyüyen karyolalı beşikler var. Altında yatak çıkıyor, sallanıyor, kendi şifoniyeri ve bebek altını değiştirmek için özel bir yeri de var. Bebek büyüyünce de 12 yaşına kadar yatabileceği yatağı, şifoniyeri hatta bazılarında çalışma masası bile oluyor. Pahalılar bayağı 950 liradan 3000 liraya kadar fiyatları var. En büyük sorun ise 90 cm x 180 cm'lik boyutları. Sığdırması zor. En çok da bambu ve ferforje beşikleri sevdim, ama onlar da 6 aya kadar bebek ancak yatabilir. (NOT: İyi ki beşik almamışım. Oğlum sallanmadı ve zaten 3 aylıkken 6 aylık boyutlarındaydı.)

Bakalım kısmeti ne olacak bebeğimin :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler...