11 Eylül 2012 Salı

Püf noktası-1: Mutfağımda savaş var


Kelebekleri severim çok hem de pek çok severim. Şunun güzelliğine bakın. Doğada uçmaz adeta dans eder kanat çırpışlarıyla. Çiçeklerin üzerine takılmış mücevherlerdir adeta. Kocaman kanatlarını büyük bir azimle taşırlar. Renk renk desen desen mükemmel yaratıklardır. 

Bugünlerde bu sevdiğim yaratıkların bir türü ile başım dertte ne yazık ki. Bir evde olması gereken en son şey böceklerdir heralde, bu doğanın en güzel türünün en çirkini olan güveler olsa da. Allah'ın birini bu kadar yaratırken birini bu kadar çirkin yaratmış olmasının nedeni sanırım güvelerden evin temizlenmesi gereğidir diye düşünüyorum. Belki dans eden kelebekler gibi olsaydı güveler de evde onlara bakmak isteyebilirdik. 
Yaklaşık 2 aydır arada bu küçük kahverengi kelebeklerden evde, elbetteki evin mutfağında görüyordum. Rahatsız da oluyordum ama onları öldürmüyordum da. Ne de olsa ömürleri 1 gün :) elbette bilimsel bir gerçek değil. 

Benim mutfağımda var olan kelebek sayısı elbette gün geçtikçe arttı. Bu sıralar nereyi açsam uçuşan kelebekler var. Mutfakta bulunan kuru bakliyatları istila edip, hızla üreyip çoğalmaktalar ve gıda maddelerine zarar vermişler.Dün tüm erzak dolabını boşalttım ve kavanozları yıkadım. Güveli olanları attım. Ziyan zarar ama yapılabilecek bir şey yok. Onlarla daha fazla yaşayamazdım. Aslında cam kavanozlarda saklıyorum tüm gıdaları. Kapakları da sıkı sıkıya kapalı. Hava da almadıklarını düşünüyorum ama demek ki yeterli gelmedi. Aslında cam kavanozların kapaklarını kapatırken dönme yerleri var ya kozlarını hep oralara yapmışlar. Hepsini ayrıntılı olarak temizledim. Süpürgeyle tüm dolapların içerisini çektim ve ilaçladım. Bugün de Locklu ve biraz çamaşır sulu bir su hazırlayıp dolapları sileceğim. Umarım bu yaratıklardan kurtulmuşumdur. Rutubetli bir şehirde yaşamak inanın aşırı zor. Allah bana kolaylık versin ve benim gibilere elbette...

Benim erzak dolabımın son ve temiz hali bu :) Önümüzdeki günlerde konu hakkında bilgilendireceğim sizi. Bakalım güvelerden kurtulabildi mi? 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler...